Monday, May 17, 2004

muhamad afif jazimin

smlm balik keje aku tgk mak dah siap lawa dah.. aku pun tanya mak nak ke mana ni? mak kata nak ajak aku gi tgk cucu²nya tu la.. mm aku pun tak jadik nak lepak trus angkat tudung saji..tgk lauk dah ade lom utk mlm nanti.. aku tanya mak lg.. hubby aku tau dak kata nak gi? mak kata belum bgtau.. aku trus naik atas.. alih² tgk dia baring.. penin katanya.. la demam plak ka.. aku trus rasa kat dahi..mm panas tapi bdn dia dah berpeluh². Nak gi klinik ke.. aku turun bwh amik panadol & air bwk naik ats.. bagi dia telan dulu then ajak gi klinik.. mak pun ikut sama. Sampai klinik dr tak de plak..balik solat asar.. so aku jln² kat kedai seblh sementara tunggu dr dtg.
Dr bagi hubby aku mc 2 hari..wah bole la hubby aku berehat sakan kat umah.. kami trus ke umah kak inah lepas tu. Si Fareed Wajdi ade le kat lam bilik..afif je tak de..ikut maktoknye anto maknjang kat shahab. Aku dari awal berkira² nak wak balik afif ke umah. Nak try ajak dia ikut balik mana tau dia mau tido kalau dia tak nak aku anto le balik..
Dari kecik si afif ni manja betul ngan ayah ibu dia.. bila skrg dpt adik dia cam nak menumpang kasih kat org lain.. sbb ibu dia asyik ngan baby je ayah plak dah balik kl. Bila aku ajak je terus dia nak ikut. Sian afif..
Kui 9 aku call Yah..dah janji ngan dia nak gi mkn pizza.. aku cuba tidokan afif..hmm takkan tidonye budak nih.. dia memang jenih tido lambat. So aku wat keputusan nak bwk dia skali.. Sib baik hakem pandai amik ati dia.. kiterorg gi pacific dan mkn kat stadium.
Sblom tido hubby aku bg dia main control car.. dia minat betul kereta.. mostly mainan yg ayah dia beli semuanya kereta.
tepat jam 11.30 dia tido... aku pun dah letih.. nak tido jugak.. tetiba aku terdengar dia menangis la..budak nih tido tak jerap rupanya.. aku buatkan susu pastu buaikan dia smula.. tapi dia tak tido² sampai kui 2 lebih baru dia terlelap.. Mana tak nye ayah aku tgk badminton slagi tv On si afif ni tak kan tidonye.. tah pukul brapa tah dia terjaga dan menangis². aku tepuk2 sib baik dia tido balik...so aku pun tidooo...sampai sedar² kui 6.30 dah..
terus siap pegi keje....

No comments: