Friday, June 24, 2005

Jalan² di s'pore

16 jun yg lalu..aku ikut rombongan opis aku ke spore. All sponsered gitu. Siap dapat elaun makan lagi...hehheh..kira² jam 9 pagi bas bertolak dari AS. Sian farisya aleya..2 ari berjauhan ngan mama.. tak pe hubby kata kasik can kat mama.. jalan² pulak ke negeri org. hehehhe.. Jauh sungguh perjalan.. kami tiba di JB +-10mlm. Trus check in hotel...tido...ZzzzZZzz.. Esok paginye..kui 7 dah turun bfast. Aku tak brapa lalu makan.. beria² sgt kot nak ke spore..ahaks.. sampai kat woodlands kui 10 kot..jam punya pasal..punya la ramai org kat tambak johor! Tetiba aku ternampak kenderaan ni..



wah..mcm nih rupanya bas² kat spore..hahah aku jadik jakun skejap..ye la kat mesia tak de bas cam gini. Then kami terus ke NUS.



melawat computer center di sana. pastu kami lunch kat Geylang. Aku mkn nasik goreng ayam S$3.50. Duit kita dlm RM7++. mai aih..sib baik sedap nasiknye.. ahaks..Kalau makan nasik goreng ayam sini memang RM3.50 je..heheh. Aku sebelum pegi s'pore, dah tuko duit awal² lagi. Bawak le bekal sket kot² teringin nak beli apa² buat kenang-kenangan.. hehhee ini dolar singapore.



lepas makan n solat jamak, kami dibawa round², turun kejap kat merlion, snap beberapa keping gambo.




pemandangan jauh bangunan² di spore




ada lalu kat china town dan ochard road. Tapi tak turun..kami terus ke Sentosa Island.



Kat sana aku masuk Cinemania dan Underwaterworld je.. Dolphin pun tak sempat pegi.. Ingat nak tgk musical fountain...skali boss kata sampai kul 7 je. So..kami pun bertolak balik semula ke as.. huhuhu penat + letih gile dok dlm bas berjam². Moral yg aku dpt dr lawatan ini... hujan emas dinegeri org, hujan batu dinegeri sendri.. baik lagi negeri sendrik! :)

No comments: